• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Χωρίς μεταφορά και πάλι οι μαθητές της Θεσσαλονίκης εν μέσω ενδοκυβερνητικής κόντρας.

Αναδημοσίευση, 29-10-2014.

Νέα ταλαιπωρία για 12.500 μαθητές του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης που μεταβαίνουν με λεωφορεία στα σχολεία τους.

Σύμφωνα με απόφαση που έλαβαν οι μεταφορείς μέλη του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης, διακόπτεται η μεταφορά μαθητών από σήμερα Τετάρτη 29 Οκτωβρίου και μέχρι την οριστική εξόφληση των δεδουλευμένων τους. Σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος κάνει λόγο για νέο εμπαιγμό των αρμοδίων «που υποσχέθηκαν στους μεταφορείς την άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων τους για τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014 με διάταξη σε τροπολογία που θα ψηφιζόταν στη Βουλή, η οποία τελικά αποσύρθηκε». Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, οι  λεωφορειούχοι αποφάσισαν να αποχωρήσουν από τη φετινή διαγωνιστική διαδικασία, δηλώνοντας ότι δεν θα συμμετάσχουν σε κανένα διαγωνισμό, εάν δεν πληρωθούν.

Από την πλευρά τους, γονείς και μαθητές οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα είχαν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις για το ζήτημα, εκφράζουν την οργή τους, επιρρίπτουν ευθύνες σε όλους τους εμπλεκόμενους και ζητούν να υπάρξει οριστική λύση στο πρόβλημα καθώς κάθε χρόνο παρουσιάζονται τα ίδια προβλήματα.

Μπαλάκι οι ευθύνες για τη μεταφορά των μαθητών

Υπενθυμίζεται πως και η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με άλυτο το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, με τις ευθύνες να γίνονται μπαλάκι ανάμεσα στην Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τα συναρμόδια υπουργεία.

Η πρόσκληση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας προς τους λεωφορειούχους να καταθέσουν προσφορές για τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών στα σχολεία είχε λήξει χωρίς αποτέλεσμα. Οι λεωφορειούχοι είχαν αποσύρει τις προσφορές τους καθώς δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά τους για κάλυψη των αναδρομικών δύο ετών.

Στις αρχές του Σεπτέμβρη οι μεταφορείς είχαν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και απείχαν από την μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης λόγω μη καταβολής των δεδουλευμένων τους κατά τις περιόδους 2012-2013 και 2013-2014. Στην απόφαση αυτή είχαν καταλήξει μετά την αρνητική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την πληρωμή ενταλμάτων μεταφοράς μαθητών του σχολικού έτους 2012-2013. Συγκεκριμένα, η αρμόδια επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν υπέγραψε το σχετικό ένταλμα πληρωμών για την έγκριση των κονδυλίων, σημειώνοντας πως έρχεται σε αντιπαράθεση με το νόμο.

Στις αρχές Οκτωβρίου, και ενώ άλυτο παρέμεινε το πρόβλημα, τα συναρμόδια υπουργεία δεσμεύτηκαν προφορικά για άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων προηγούμενων ετών, κι οι λεωφορειούχοι έλυσαν το χειρόφρενο στις 6 οκτωβρίου. Τις προηγούμενες 3 εβδομάδες γινόταν η μεταφορά των μαθητών με πολλά ωστόσο προβλήματα: δεν εκτελούνταν όλα τα δρομολόγια, τα οχήματα ήταν λιγότερα από όσα απαιτούνταν για τη μεταφορά όλων των μαθητών ενώ υπήρχαν σχολεία απομακρυσμένων κυρίως περιοχών που μαθητικά δρομολόγια δεν καλύπτονταν καθόλου. Η ταλαιπωρία δε των γονιών παιδιών ΑΜΕΑ ήταν ακόμη μεγαλύτερη καθώς η νέα σχολική χρονιά γι αυτά δεν έχει ξεκινήσει καθόλου.

Ενδοκυβερνητική κόντρα

Ωστόσο, για την πληρωμή των δεδουλευμένων των λεωφορειούχων, έπρεπε να συμπεριληφθεί  σε τροπολογία του ΥΠΟΙΚ που θα ψηφιζόταν στη Βουλή την περασμένη Τετάρτη διάταξη που προέβλεπε ότι μπορούν να πληρωθούν οι μεταφορείς και χωρίς να δημοσιευθεί στη Διαύγεια η εντολή πληρωμής.  Η διάταξη όντως συμπεριλήφθη αλλά μετά από παρέμβαση της Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύη Χριστοφιλοπούλου, αποσύρθηκε.

Σημειώνεται πως η τροπολογία που εκτός από τον υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη, έφερε την υπογραφή και από συναρμόδιους υπουργούς ανάμεσα στους οποίους και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης, έδινε τη δυνατότητα δαπάνη που έγινε έως τις 30/09 να δημοσιευτεί στη Διαύγεια έως τις 31/12/14.

Σύμφωνα με την υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύης Χριστοφιλοπούλου: «Παρεισέφρησε από λάθος παράγραφος σε τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών η οποία έθετε με τη διατύπωση της εν αμφιβόλω το πρόγραμμα “Διαύγεια” για την αντιμετώπιση σοβαρού προβλήματος που αφορούσε τη μεταφορά μαθητών. Το συγκεκριμένο σημείο της τροπολογίας δεν προωθεί το πρόγραμμα “Διαύγεια”, κάτι που εμάς στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μας βρίσκει απολύτως αντίθετους. Για το λόγο αυτό θα έρθει το Υπουργείο Οικονομικών να αποσύρει τη συγκεκριμένη παράγραφο της σχετικής τροπολογίας».

Την ικανοποιήση του για την παρέμβαση της Εύης Χριστοφιλοπούλου εξέφρασε το ΠΑΣΟΚ, υπογραμμίζοντας πως «ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε αποδεχθεί και υπογράψει τη σχετική τροπολογία που είχε εισηγηθεί το υπουργείο Οικονομικών». Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ, τονίζει ότι «όχι μόνο δεν πρόκειται να επιτρέψει σε κανέναν να υπονομεύσει το πρόγραμμα «Διαύγεια» και τη πλήρη διαφάνεια που εξασφαλίζει στις πράξεις της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά πρωτοστατεί στη Βουλή στο να αναρτούν υποχρεωτικά τα στοιχεία τους στη «Διαύγεια» και νέοι φορείς όπως οι ΜΚΟ που χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο».

Από την πλευρά του, το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του αναφορικά με το σύστημα "Διαύγεια", σημείωσε «όταν εισάγονται νέες ρυθμίσεις απαιτείται να γίνονται έγκαιρα παρεμβάσεις οι οποίες θα αίρουν τυχόν προβλήματα», τονίζοντας παράλληλα ότι  σκοπός της εν λόγω τροπολογίας του Υπουργείου Οικονομικών δεν είναι να αλλοιωθεί ο σκοπός και το πνεύμα του προγράμματος.

Σκοπός σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ είναι, πρώτον να μειωθούν οι καθυστερήσεις στην αποπληρωμή προϋπολογισθέντων νομίμων δαπανών του Ελληνικού Δημοσίου προς όφελος της ρευστότητας της ελληνικής οικονομίας και δεύτερον να αποφευχθεί η επιβάρυνση του Κράτους με την καταβολή τόκων υπερημερίας. Τονίζεται ότι, οι δαπάνες που καλύπτονται με την εν λόγω διάταξη, αφορούν κυρίως τη μεταφορά μαθητών στη Θεσσαλονίκη, όπου παρατηρήθηκαν σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις των μαθητών στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

«Από αυτό το πνεύμα διέπεται η πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών την οποία άλλωστε είχε συνυπογράψει και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης», προστίθεται μεταξύ άλλων.
ΠΕΔ-ΚΜ: Άμεση επίλυση του προβλήματος

Την Τρίτη πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής  (Ε.Ε.) της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) για το θέμα.

«Δυστυχώς τα τελευταία έξι χρόνια μονίμως παρατηρείται το ίδιο πρόβλημα και στην πράξη αποδεικνύεται ότι η Πολιτεία αδυνατεί  να δώσει οριστική λύση σ' αυτό,  με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται μαθητές, γονείς και να χάνονται διδακτικές ώρες» σημειώνει η ΠΕΔ ΚΜ σε ανακοίνωσή της.

Όλοι οι δήμοι της ΠΕΔ-ΚΜ απαιτούν «την άμεση επίλυση  του προβλήματος για να μεταφέρονται  οι μαθητές με ασφάλεια στα σχολεία τους. Η ΠΕΔ-ΚΜ ήδη συνέταξε και απέστειλε  στους βουλευτές όλων των κομμάτων, σχετική νομοθετική ρύθμιση (τροπολογία), η οποία πρέπει να κατατεθεί άμεσα ώστε να αρθεί το γραφειοκρατικό αδιέξοδο του δημοσιονομικού ελέγχου».

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο πρόεδρος και τα μέλη της ΕΕ της ΠΕΔΚΜ ο αντιπεριφερειάρχης ΠΚΜ Θεοφάνης Παπάς, δήμαρχοι  και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας-Θράκης Μιχαήλ Πεζίκογλου.