• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Απεντάχθηκαν τα έργα αποχέτευσης Καλλιθέας και Μυγδονίας, μόνο υποσχέσεις για χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ έλαβε ο Γαβότσης.

Ρεπορτάζ και βίντεο του "Τροχού", 30-9-2014.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Γαβότση, στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, για τα αποτελέσματα της επίσκεψής του στην Αθήνα, προέβει σε συμφωνία με τον προιστάμενο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΕΠΠΕΡΑΑ κ. Μαμαλούγκα, ώστε τα έργα αποχέτευσης Μελισσοχωρίου, Πενταλόφου και Νεοχωρούδας να απενταχθούν από το ΕΣΠΑ 2007 - 2013 και να ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ 2014 - 2020. Η δικαιολογία είναι ότι δεν προλαβαίνουν να ολοκληρωθούν ως τις 31/12/2015 που είναι η καταληκτική ημερομηνία.

Όπως ανέφερε ο κ. Γαβότσης, για το έργο της αποχέτευσης του Μελισσοχωρίου, ολοκληρώθηκε η τροποποίηση της αρχικής μελέτης και προέκυψε ένα νέο υποέργο και μια υπέρβαση κόστους 1.200.000 ευρώ, σε σχέση με το όριο ένταξης στο ΕΠΠΕΡΑΑ, άρα θα πρέπει να βρεθεί άλλη πηγή χρηματοδότησης ή να καταβάλει το επιπλέον κόστος ο δήμος, ενώ υπάρχει και η χρονική πίεση ότι το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 31/12/2015. Έτσι, ο κ. Γαβότσης δήλωσε ότι συμφώνησε το έργο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2014 - 2020 και να γίνει νέα δημοπράτηση. Επίσης, θα χρειαστεί να "σπάσει" στα δύο, εξαιτίας της υπέρβασης των 1.200.000 ευρώ, δηλαδή θα δημοπρατηθεί πρώτα ένα τμήμα του έργου και στη συνέχεια το υπόλοιπο. Απαντώντας ο κ. Γαβότσης σε ερώτηση του συμβούλου της αντιπολίτευσης κ. Παραπανήσιου (από το Μελισσοχώρι) δήλωσε ότι η αποχέτευση του Μελισσοχωρίου θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2016.

Όσον αφορά το άλλο αποχετευτικό έργο, Πενταλόφου και Νεοχωρούδας, για το οποίο ο κ. Γαβότσης είχε τονίσει ότι κατεβαίνει στην Αθήνα ώστε να μην απενταχθεί,  δήλωσε ότι και αυτό, λόγω του ότι δεν προλαβαίνει να ολοκληρωθεί ως τις 31/12/2015, θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ και ως το Μάρτιο θα δημοπρατηθεί (τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα και υποτίθεται ότι αναμένεται κάποια υπουργική εγκύκλιος).

Ακόμα, ο κ. Γαβότσης επισήμανε ότι τα έργα αυτά θα μεταφερθούν στην Περιφέρεια (με χρηματοδότηση από ΕΠΠΕΡΑΑ), παραταύτα ο δήμος δε θα χάσει τη δυνατότητα να εντάξει νέα έργα στο ΕΣΠΑ.

Για τα άλλα χωριά της Καλλιθέας ο κ. Γαβότσης πρόσθεσε ότι θα γίνει προσπάθεια να βρεθεί και γι' αυτά χρηματοδότηση ενώ ανέφερε ότι υπάρχει κίνδυνος απένταξης και για το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης του Κονταξοπούλειου, το οποίο έχει "κολλήσει".

Φαίνεται λοιπόν ότι τα έργα του δήμου Ωραιοκάστρου θα αποτελέσουν και αυτά "θύματα" της λεγόμενης εξυγίανσης του ΕΠΠΕΡΑΑ το οποίο είναι "υπερδεσμευμένο" και η κυβέρνηση δεν θέλει να διαθέσει περισσότερα κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. (βλέπε παρακάτω σχετικά άρθρα για άλλους δήμους)

Ακόμα όμως και στην αισιόδοξη περίπτωση που τα έργα της αποχέτευσης στο δήμο μας (Μελισσοχώρι, Πεντάλοφος, Νεοχωρούδα, λιγότερες οι πιθανότητες για τα άλλα χωριά της Καλλιθέας) ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ 2014 - 2020 είναι άγνωστο πότε αυτό θα συμβεί (πόση καθυστέρηση θα υπάρξει) και είναι βέβαια αμφίβολο το εάν και πότε τα έργα θα ολοκληρωθούν.

Μου κάνει λοιπόν μεγάλη εντύπωση με πόση ευκολία ο κ. Γαβότσης αποδέχτηκε την ουσιαστική απένταξη των σημαντικών αυτών για το δήμο μας έργων ενώ οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης (Σαραμάντος, Παπακωνσταντίνου) δεν άσκησαν καμιά κριτική (βλέπε τα βίντεο). Και βέβαια είναι κατανοητό ότι ο Σαραμάντος έχει τη βασική ευθύνη για την αρνητική αυτή εξέλιξη αφού μέχρι χθες ήταν διοίκηση αλλά ο Παπακωνσταντίνου γιατί τέτοια "χαλαρότητα"; Μήπως διότι, όπως ανέφερε ο κ. Γαβότσης, στην προσπάθεια του είχε συμπαραστάτη και τον κ. Σκαρλάτο (πρώτος επιλαχών σύμβουλος της παράταξης Παπακωνσταντίνου) ο οποίος προαλείφεται και για ειδικός του σύμβουλος; (Δεν θέλω να το πιστέψω).

Ακολουθούν άρθρα σχετικά με τις απεντάξεις έργων των δήμων.

Κινδυνεύουν με απένταξη έργα που βρίσκονται σε φάση δημοπράτησης

21 Φεβρουαρίου 2013

Έγγραφο Π.Σκοτινιώτη στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ για τα έργα αποχέτευσης Αγ.Στεφάνου & Σέσκλου

Την επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ολοκλήρωση των διαγωνισμών για τα έργα αποχέτευσης Αγίου Στεφάνου και Σέσκλου, και κατά συνέπεια η υλοποίηση του έργου «Αποχέτευση ακαθάρτων παραλιακού μετώπου Βόλου» στο σύνολό του, επισημαίνει ο Δήμαρχος Βόλου και Πρόεδρος Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ Πάνος Σκοτινιώτης σε έγγραφό του προς τον Υπουργό ΠΕΚΑ Ευ.Λιβιεράτο, τον Αναπληρωτή Υπουργό Στ.Καλαφάτη και τον Γενικό Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ Σ.Αλεξιάδη.

Εκφράζοντας την ανησυχία για τον κίνδυνο απένταξης των δυο έργων, λόγω υπερδεσμεύσεων του ΕΠΠΕΡΑΑ, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο του υπουργείου, ο κ.Σκοτινιώτης υπογραμμίζει ότι «είναι πραγματικά εξωφρενικό, σε μια εποχή όπου γίνεται πραγματικός “αγώνας δρόμου” για την απορρόφηση πιστώσεων του ΕΣΠΑ, να κινδυνεύουν με απένταξη έργα μεγάλης περιβαλλοντικής σημασίας, τα οποία βρίσκονται σε φάση δημοπράτησης». Το έγγραφο κοινοποιείται επίσης στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠΠΕΡΑΑ, στους βουλευτές Μαγνησίας, στη Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Π.Γερακούδη και στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ.Αγοραστό, από τους οποίους ζητείται να στηρίξουν την προσπάθεια του Δήμου και της ΔΕΥΑΜΒ, προκειμένου να αποφευχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΥΑΜΒ, από 31.10.2011 το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης, γνωστοποίησε στην Επιχείρηση την ένταξη της πράξης «Αποχέτευση ακαθάρτων παραλιακού μετώπου Βόλου», προϋπολογισμού 15.089.072,84 €, στον Άξονα Προτεραιότητας «02 – Προστασία και Διαχείριση Υδατικών Πόρων» του  Ε.Π. «Περιβάλλον – Αειφόρος Ανάπτυξη». Η ως άνω πράξη αφορά την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών σε δίκτυα αποχέτευσης στους οικισμούς Ιωλκού, Αγίου Στεφάνου και Σέσκλου του Καλλικρατικού Δήμου Βόλου και μεταφοράς λυμάτων στις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων της ΔΕΥΑΜΒ, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των επιφανειακών νερών και των νερών των ακτών κολύμβησης της περιοχής του Δήμου Βόλου και την περιβαλλοντική θωράκιση του Παγασητικού Κόλπου.

Στην εν λόγω πράξη περιλαμβάνονται, εκτός των άλλων, και τα υποέργα «Δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων Αγίου Στεφάνου Δήμου Βόλου», προϋπολογισμού 4.920.000 €, και «Σύνδεση δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων Σέσκλου Δήμου Βόλου με τις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων της ΔΕΥΑΜΒ», προϋπολογισμού 560.880 €, που αφορούν περιοχές του Δήμου Βόλου. Για τα δυο αυτά υποέργα, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠΠΕΡΑΑ έδωσε προέγκριση δημοπράτησης με τα αριθμ. Πρωτ. Οικ. 123450/25.09.2012 και 123449/25.09.2012 έγγραφα αντιστοίχως, ενώ οι ημερομηνίες δημοπράτησης των συγκεκριμένων έργων έχουν ορισθεί για τις 9.4.2013  και τις 23.4.2013 αντιστοίχως.

Αιφνιδίως όμως και ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τα δύο συγκεκριμένα υποέργα, με το έγγραφο αρ. πρωτ. Οικ.100975/30.01.2013 της ίδιας υπηρεσίας, γνωστοποιήθηκε στη ΔΕΥΑΜΒ ότι θα τροποποιηθεί η απόφαση ένταξης του έργου «Αποχέτευση ακαθάρτων παραλιακού μετώπου Βόλου», όπως και γενικότερα οι αποφάσεις ένταξης για τα έργα που δεν αφορούν οικισμούς Γ΄προτεραιότητας, δεδομένου ότι τα έργα αυτά δεν είναι απαραίτητα με βάση τις ανελαστικές υποχρεώσεις της χώρας στον τομέα του περιβάλλοντος, σύμφωνα με την Οδηγία 91/271/ΕΟΚ. Η απόφαση τροποποίησης, όπως αναφέρεται στο ανωτέρω έγγραφο, υπαγορεύεται ουσιαστικά από την απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΠΠΕΡΑΑ (12.11.2012), σύμφωνα με την οποία «βασικός στόχος του Προγράμματος είναι η συνδρομή του στην εφαρμογή της Κοινοτικής και Εθνικής Περιβαλλοντικής Πολιτικής και εξ αυτού στην κάλυψη των ανελαστικών υποχρεώσεων της Χώρας με βάση το εθνικό και κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο για το περιβάλλον». Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, η εξέλιξη αυτή κρίνεται αναγκαία με σκοπό την ορθολογική διαχείριση των υπερδεσμεύσεων και την εξυγίανση του Προγράμματος ώστε να μην επιβαρυνθεί το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Χώρας με αμιγώς εθνικούς πόρους.

Ο κ.Σκοτινώτης ζητεί την παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος απένταξης των δυο έργων, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι η  κατασκευή του έργου «Αποχέτευση ακαθάρτων παραλιακού μετώπου Βόλου» στο σύνολό του θεωρείται απολύτως αναγκαία και απολύτου προτεραιότητας, διότι:

•    το έργο αφορά την κατασκευή αποχετευτικού δικτύου και την επεξεργασία των λυμάτων της Δημοτικής Ενότητας Ιωλκού που είναι οικισμός Γ’ προτεραιότητας (>2.000 κάτοικοι), του δυναμικά αναπτυσσόμενου παραθαλάσσιου οικισμού Αγίου Στεφάνου της Δημοτικής Ενότητας Βόλου, και της Τοπικής Κοινότητας Σέσκλου της Δημοτικής Ενότητας Αισωνίας σημαντικό τμήμα της οποίας διαθέτει μεν αποχετευτικό δίκτυο, που δεν είναι όμως συνδεδεμένο με τις  Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων της ΔΕΥΑΜΒ
•    τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι πολλαπλά,  καθώς  προστατεύεται το ευαίσθητο θαλάσσιο περιβάλλον του Παγασητικού Κόλπου και  ο υδροφόρος ορίζοντας από την ανεξέλεγκτη διάθεση ανεπεξέργαστων λυμάτων. Επισημαίνεται ότι ο Παγασητικός είναι ένας μεσοτροφικός, κλειστός κόλπος, με αργή ανανέωση νερών, ο οποίος έχει εκδηλώσει στο παρελθόν σοβαρά ευτροφικά επεισόδια.

•    Ανακοίνωση της ΚΕΔΕ για την απένταξη έργων

•    Σχετική ανακοίνωση για την απένταξη των 27 ενταγμένων έργων από το ΕΠΠΕΡΑΑ εξέδωσε η ΚΕΔΕ. Στα έργα περιλαμβάνεται και το μεγάλο έργο των 8.000.000 του πρώην δήμου Λέρνας. Η ανακοίνωση δημιουργεί ερωτηματικά για την ευθύνη που προσπαθούν να αποδώσουν στους δήμαρχους μιας και αναδεικνύει ένα μεγάλο θέμα για τη λειτουργία του προγράμματος.

Συγκεκριμένα με τη υπ’ αριθμ. 126367/21-12-2012 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ (και έχοντας την αρμοδιότητα του ΕΠΠΕΡΑΑ) κ. Σωκράτη Αλεξιάδη ανακαλούνται (27) έργα αποχέτευσης με τελικούς δικαιούχους Δήμους, ΔΕΥΑ κ.α.

Η αιτιολογία της απένταξης εστιάζεται σύμφωνα με την απόφαση:

α) στην ανάγκη για ορθολογική διαχείριση των υπερδεσμεύσεων (overbooking) και την εξυγίανση του προγράμματος ώστε να μην επιβαρυνθεί το ΠΔΕ της χώρας με αμιγώς εθνικούς πόρους για τη χρηματοδοτική τους κάλυψη.

β) στο γεγονός ότι δεν θεωρούνται οι πράξεις αυτές απαραίτητες σε σχέση με τις ανελαστικές υποχρεώσεις της χώρας έναντι στην Ε.Ε. στο τομέα του Περιβάλλοντος (οικισμοί Γ’ προτεραιότητας σύμφωνα με την οδηγία 91/271/ΕΟΚ).

Παρά το γεγονός ότι η εμφανιζόμενη αιτιολογία βασίζεται σε μία λογική προσέγγιση επισημαίνουμε τα εξής:

•    1.Για υπερδέσμευση πόρων του προγράμματος αυτοί που σίγουρα δεν έχουν καμία ευθύνη είναι οι φορείς της Αυτοδιοίκησης.

Αντίθετα ανταποκρίθηκαν στις σχετικές προσκλήσεις, δαπανώντας για τη προετοιμασία των υποβαλλόμενων πράξεων πολύτιμους πόρους υποσχόμενοι τη βελτίωση των υποδομών και την αναπτυξιακή προοπτική στη περιοχή εφαρμογής των πράξεων αυτών. Σήμερα μένουν έκθετοι στις τοπικές κοινωνίες.

•    2.Εμφανίζεται μία ασυνέχεια και αναξιοπιστία της διοίκησης η οποία εντάσσει έργα το Μάρτιο του 2012 και τα απεντάσει το Δεκέμβριο του 2012 όταν στο διάστημα αυτό έχουν μεσολαβήσει (2) εκλογικές αναμετρήσεις και σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και τη διοίκηση με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη πρόοδο υλοποίησής τους.

•    3.Το γεγονός ότι δεν έχουν λάβει προεγκρίσεις δημοπράτησης δεν βαρύνει τους φορείς της Αυτοδιοίκησης –παρά τις αδυναμίες που τυχόν έχουν εμφανίσει και οι υπηρεσίες των Δήμων και των ΔΕΥΑ- αλλά κύρια για να μην πούμε αποκλειστικά της μονάδα Γ της ΕΥΔ ΕΠΠΕΡΑΑ.

Έχει δε αναφερθεί από πολλούς Δήμους η δυσκολία συνεργασίας με τη συγκεκριμένη μονάδα και η αδικαιολόγητη «βασανιστική» (και σκόπιμη;) καθυστέρηση στις προεγκρίσεις δημοπράτησης.

•    4.Η θετική αξιολόγηση και ένταξη των πράξεων αυτών σημαίνει ότι ήταν επαρκώς τεκμηριωμένη η σκοπιμότητα και αναγκαιότητα των προτεινόμενων πράξεων παρ’ ότι δεν αφορούσαν οικισμούς Γ’ Προτεραιότητας.

Κατόπιν τούτου εκτιμούμε ότι το ελάχιστο που θα πρέπει ν’ απαιτήσουμε για τις συγκεκριμένες πράξεις είναι η ένταξή τους σε ένα ειδικό πρόγραμμα τεχνικής βοήθειας ούτως ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης ωρίμανσή τους και δέσμευση ότι θα είναι τα πρώτα έργα που θα ενταχθούν χρηματοδοτικά στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 υπό το πρίσμα των προτεραιοτήτων και περιορισμών που τυχόν τεθούν από την εξειδίκευση της εφαρμογής του.

Απεντάξεις δημοτικών έργων από το ΕΣΠΑ

•    «Εμφραγμα» στην ολοκλήρωση και χρηματοδότηση σημαντικού αριθμού έργων στους δήμους της χώρας, αλλά και μπαράζ δικαστικών προσφυγών από εργοληπτικές εταιρείες που θα μείνουν απλήρωτες για προχωρημένες κατασκευές, αναμένεται να προκαλέσει αίτημα του υπουργείου Ανάπτυξης προς την ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης) για απένταξη των εν λόγω έργων από το ΕΣΠΑ.

•    Οπως ενημέρωσε χθες το δ.σ. της ΚΕΔΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ, κ. Γιάννης Μέξης, την προηγούμενη Παρασκευή σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης, παρουσία του υφυπουργού Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου και του γ.γ. Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ Γ. Γιαννούση, ζητήθηκε από την ΕΕΤΑΑ, ως Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης, να απεντάξει την πλειονότητα των 199 έργων, συνολικού προϋπολογισμού 423,5 εκατ. ευρώ, από τα οποία έχουν συμβασιοποιηθεί πλήρως ή μερικώς τα 157 έργα και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τον Ιούλιο του 2015.

•    Σημείωσε δε, ότι η συμβασιοποίηση των έργων θα ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη αν δεν είχε ανασταλεί η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων σε εφαρμογή εγκυκλίου που εξέδωσε τον περασμένο Απρίλιο ο προηγούμενος υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης και «στέρησε αυτή τη δυνατότητα σε έργα που είχαν προχωρήσει σε διάφορα στάδια διαγωνιστικής διαδικασίας και θα μπορούσαν να συμβασιοποιηθούν και αυτά».

•    Είχε προηγηθεί τον Μάρτιο του 2014 υπουργική απόφαση του υπ. Ανάπτυξης η οποία μείωνε τις διαθέσιμες πιστώσεις στα 80 εκατ. ευρώ, όταν σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση σύστασης του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (ΕΦΔ-ΕΕΤΑΑ) οι διαθέσιμες πιστώσεις ήταν 383 εκατ. ευρώ. Επήλθε δηλαδή μείωση 80%, σημείωσε ο κ. Μέξης, «προκαλώντας αβεβαιότητα για τη συνέχιση χρηματοδότησης των ήδη ενταγμένων έργων σε συνάρτηση με τον μεγάλο αριθμό των νομικών δεσμεύσεων και λειτουργώντας ανασταλτικά τόσο για τους ΟΤΑ όσο και για την εν γένει απορρόφηση».

•    Ο ίδιος τόνισε ότι η νέα αυτή υπουργική απόφαση, η οποία μειώνει δραματικά τον προϋπολογισμό των ενταγμένων έργων, συντάχθηκε χωρίς προηγουμένως να ενημερωθούν οι αρμόδιοι φορείς, δηλαδή το υπουργείο Εσωτερικών, η ΚΕΔΕ και ο ΕΦΔ-ΕΕΤΑΑ.

•    Συγχρόνως κατάργησε τον παλαιό τρόπο πληρωμής των έργων, μέσω του ειδικού λογαριασμού του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, χωρίς όμως να προσδιορίζει το νέο τρόπο πληρωμής, προκαλώντας σημαντικές καθυστερήσεις μέχρι τον καθορισμό νέας διαδικασίας πληρωμής των έργων μέσω Τραπέζης της Ελλάδας (όπως δηλαδή στα υπόλοιπα έργα ΕΣΠΑ). Ασάφειες που προκάλεσαν αλυσιδωτά διακοπές εργασιών από αναδόχους σε σημαντικό αριθμό έργων.

•    Σε επικοινωνία που είχε ο Ενδιάμεσος Φορέας (ΕΦΔ-ΕΕΤΑΑ) με τον αρμόδιο υπάλληλο του υπουργείου Εσωτερικών διαπίστωσε ότι ακόμη και για τα έργα που πληρώνονται, δεν υπάρχουν πλέον πιστώσεις και η δυνατότητα χρηματοδότησης μετατίθεται για τον Οκτώβριο του 2014.

•    Σχολιάζοντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Κ. Ασκούνης τόνισε ότι θα δημιουργηθεί «απίστευτο μπάχαλο με δικαστικές εμπλοκές, προσφυγές εργολάβων, σταμάτημα έργων κ.λπ.». Πρότεινε δε να καταγγελθούν τα μέλη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης ως αντι-αυτοδιοικητικοί στην περίπτωση που εμμείνουν στην απόφασή τους να απεντάξουν έργα που μπορούν να ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούλιο του 2015 και πρόσθεσε ότι η ΚΕΔΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με τον κ. Κωνσταντινόπουλο.